Γίγαντες πλακί με σαλάμι αέρος και κάπαρη




Σήμερα είμαι ενθουσιασμένη με το φαγητό μου. Κλασσικό πιάτο, ποιος Έλληνας δεν έχει φάει γίγαντες πλακί αλλά με δυο μικρές προσθήκες στην βασική συνταγή. Το σαλάμι αέρος όταν ψήνεται γίνεται τραγανό και σχεδόν γλυκό ενώ όταν ψήνεται η κάπαρη, η γεύση της μαλακώνει και αποκτά άλλο ενδιαφέρον. Το σαλάμι δίνει ένα φανταστικό πικάντικο άρωμα και η κάπαρη έρχεται και δίνει ένα ξινούτσικο kick στα γλυκά φασόλια. Ανάλογα με το τι έχουμε φάει όλη την εβδομάδα, μπορει να προσθέσω ή να αφαιρέσω το σαλάμι. Το αφαιρώ όταν θα συνοδεύσω τα φασόλια μου με λακέρδα ή καπνιστές ρέγγες..
Στο τέλος της συνταγής έχω και το καινούργιο παιχνιδάκι της μπλογκογειτονιάς.. 


Υλικά


400 γρ ξερά φασόλια γίγαντες μουσκεμένα σε νερό απο την προηγούμενη μέρα
6-8 κουταλιές της σούπας έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
4 σκελίδες σκόρδο ολόκληρες
1 κλωνάρι σέλερι ψιλοκομμένο
2 καρότα καθαρισμένα και κομμένα σε φέτες
4 φρέσκιες ντομάτες κομμένες σε κυβάκια ή 2/3 κονσέρβας κονκασέ
2 κουταλιές της σούπας σάλτσα ντομάτας
2 δαφνόφυλλα
1/2 κούπα ψιλοκομμένο μαιντανό
1 κουταλιά της σούπας ξύδι απο κοκκινο κρασί
10 φέτες σαλάμι αέρος κομμένο σε λωρίδες
2 κουταλιές της σούπας κάπαρη πλυμμένη
Αλάτι - Πιπέρι


Διαδικασία


Έχουμε μουλιάσει τα φασόλια μας σε αρκετό νερό απο το προηγούμενο βράδυ και την επόμενη μέρα τα στραγγίζουμε, τα βάζουμε σε κατσαρόλα με αρκετό κρύο νερό, σκεπάζουμε με καπάκι και τοποθετουμε την κατσαρόλα σε δυνατή φωτιά. Μόλις πάρουν βράση τα στραγγίζουμε και πετάμε το πρωτο νερό. Τα ξανασκεπάζουμε με κρύο νερό και τα βάζουμε και πάλι στην φωτιά. Μολις πάρουν βράση χαμηλώνουμε την φωτιά, βγάζουμε το καπάκι και αφαιρουμε απο την κατσαρόλα τυχον αφρούς που ανεβαίνουν στην επιφάνεια. Σιγοβράζουμε τα φασόλια για μια ώρα ή μέχρι να είναι τρυφερά. Αν τα φασόλια που θα χρησιμοποιήσουμε είναι αρκετά παλιά τότε θα θέλουν περισσότερη ώρα. Βράστε τα όση ώρα χρειάζεται ώστε να είναι τρυφερά.
Ξεκινάμε την σάλτσα μας χρησιμοποιώντας ένα κατσαρολάκι σε μέτρια φωτιά, βάζουμε 3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο και προσθέτουμε το κρεμμύδι. Σοτάρουμε μέχρι να μαλακώσει το κρεμμύδι και προσθέτουμε τα σκόρδα, ανακατεύουμε για 1 λεπτό και προσθέτουμε το σέλερι και τα καρότα, την ντομάτα ή το κονκασέ, την σάλτσα ντομάτας, τα δαφνόφυλλα, το ξύδι, αλάτι, πιπέρι, λίγη ζάχαρη και μια κούπα ζεστό νερό. Σιγοβράζουμε την σάλτσα για 15 λεπτά με ανοιχτό καπάκι και τέλος προσθέτουμε τον μαιντανό.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο μας στους 180 βαθμούς.
Χρησιμοποιώντας ενα ταψί με καπάκι (αν δεν έχουμε, θα χρησιμοποιήσουμε αλουμινόχαρτο για να καλύψουμε το ταψί)  και προσθέτουμε σε αυτό το υπόλοιπο λάδι, προσθέτουμε τα φασόλια και απο πάνω συμπληρώνουμε με την σάλτσα. Ανακατεύουμε να πάει παντού η σάλτσα. Σκεπάζουμε με καπάκι, ή κλείνουμε με αλουμινόχαρτο και ψήνουμε το φαγητό για 45 λεπτά. Στα 45 λεπτά βγάζουμε το φαγητό απο τον φουρνο, ξεσκεπάζουμε με προσοχή  και ανακατεύουμε τα φασόλια με την σάλτσα. Κάνουμε ρολάκια τις φέτες σαλάμι και τις τοποθετουμε εδώ και εκεί στο ταψί. Σκορπίζουμε απο πάνω την πλυμμένη κάπαρη, και συνεχίζουμε το ψήσιμο χωρίς καπάκι για άλλο ένα τεταρτο με είκοσι λεπτά.
Σερβίρουμε με λίγο επιπλέον ωμό ελαιόλαδο, τριμμένη φέτα και πασπαλίζουμε με λίγη ξερή ρίγανη!


Καλή Όρεξη!


Η Reine απο το reine, Έλενα απο το Ότι μας αρέσει, η Μια Μαρία απο το CookandFeed, η Ελένη απο το Μαγερική με φαντασία, η Ελπινίκη απο το Η μαγειρική μου και η Έλενα απο το Cook with Elena με κάλεσαν να συμμετέχω στο καινούργιο παιχνιδάκι της μπλογκογειτονιάς με 10 ερωτήσεις..


1. Αγαπημένο βιβλίο
Ελληνική Μυθολογία του Νίκου Τσιφόρου
Γενικά έχω πολλά αγαπημένα λογοτεχνικά βιβλία και συλλέγω μανιωδώς βιβλία μαγειρικής. Το αγαπημένο μου όμως βιβλίο είναι αυτό, το διάβασα πρώτη φορά στην Πρώτη Γυμνασίου και απο τότε μέχρι σήμερα είναι μακράν το αγαπημένο μου. Οποτε αισθάνομαι "πεσμένη" θα το ανοίξω και ο ιδιοφυής Τσιφόρος θα μου φτιάξει την διάθεση στο άψε σβήσε.

2.  Αγαπημένη πόλη
Ξάνθη



Είναι η πόλη μου, την λατρεύω, εφυγα 18 χρονών απο εκεί, την έχω μέσα στην καρδιά μου και την ταξιδεύω όπου πάω.. 

3. Αγαπημένο γλυκό
Δεν έχω αγαπημένο γλυκό.. γενικά δεν είμαι άνθρωπος του γλυκού.. Ισως τα gummy bears!!


4. Αγαπημένο άρωμα

Pure DKNY

5. Αγαπημένο blog
Όλα όσα γίνονται πηγαία, με αγάπη και θετική ενέργεια

6. Αγαπημένος προορισμός

Αμστερνταμ την Άνοιξη



7. Αγαπημένο τραγούδι
Magnificent Seven - The Clash

8. Αγαπημένο μέρος για καφέ
Στην αυλή στο πατρικό του πατέρα μου

9. Αγαπημένο φαγητό

10. Αγαπημένη ανάρτηση
Όλες εκείνες που πάτωσαν! 

Σας ευχαριστώ πολύ κορίτσια που μου δώσατε την ευκαιρία να παίξω και εγώ αυτο το παιχνιδάκι!


Τώρα πρέπει να καλέσω 8 άλλα μπλογκς να παίξουν αν και νομίζω ότι οι περισσότεροι το έχουν κάνει ήδη.. 


1. Την Βικυ απο το Cook Creations
2. Την Γιώτα απο το Once Upon a Time
3. Την Βάσω απο το Οι ιστορίες της μαμάς μου και του μπαμπά μου
4. Την Λίτσα απο το Home is where your story begins
5. Την Εφη απο το Effie's sweet home designs
6. Την Γωγώ απο το Νόστιμες συνταγές της Γωγώς
7. Την Κική απο το Tante Kiki
8. Την Kate απο το Lab on the roof

Καλό Απόγευμα!!!